Saturday, August 1, 2009

Shaman King New Edition- 3

Ketika aku bersiap-siap hendak ke sekolah, tiba-tiba abang chik panggil ke bilik. Abang chik suruh aku tengok satu video sebelum pergi sekolah.

“Sebelum Amir pergi sekolah, shut down komputer ok?”
itu sahaja pesanannya. Abang chik berlari sambil memakai tali leher. Terdengar suara abang ngah memanggil abang chik di luar. Bas sudah sampai agaknya. Biasanya kak long akan menghantarku ke sekolah selepas dia menyidai baju. Ayah dan ibu, keluar awal hari ini. Ayah ada mesyuarat, ibu pula guru bertugas.
video

Tidak! Macam mana aku boleh fikir nak beli kad shaman king? Kawan-kawan di Palestin main baling batu sahaja.
Sebelum turun daripada kereta,

“Kak long, tukar upah lain boleh? Tak nak shaman king.”
“Oh kak long ingat tak nak upah lansung. Heheh… nak tukar apa?”
upah menyemak hafazan Quran kak long. Kak long saja ja. Kalau tak ada upah pun, kena semak juga.

“Amir nak ikut kak long pergi kelas tae kwon do boleh? Nak lawan israel!”
“Em, rasanya, rasanya tak bolehlah, sebab kelas tu untuk orang kuat macam kak long je!”
kak long, janganlah main-main. Aku dah buat muka.

“Mana boleh tae kwon do dengan perempuan! Nanti kak long bagitahu ayah daftarkan Amir kelas silat macam abang ngah, abang chik ok?”
Aku dah tersenyum.

“Terima kasih puteri pertama!”
aku cium pipi kak long.

“Cepat turun. Lambat, nanti israel serang tak sempat jadi ulama’!Belajar hari ini sampai jadi ulama’ tau!”

Aku dah berlari ke kelas. Kak long, hari-hari panggil aku ulama’. Aku menuju ke arah kelas 1 Bitara, lagi 5 tahun aku akan ke Sekolah Menengah Islam Al-Irshad, sekolah abang ngah dan abang chik. Dalam otakku, aku mengira-ngira sempat ke aku jadi ulama’ - 17 tahun dah layak keluarkan fatwa macam Imam Syafii yang Abang chik minat sangat. Mungkin aku pun boleh buka Palestin, macam Al-Fateh buka Constantinople, hero My Heroes bulan lepas.

1 comment :

~EslamicQueen~ said...

salam'alayk.
mira, dah smpai m'sia?
ada antar msg, tp, xdelivered smp skang..
risau plak rasanye.
herm, dah smpai, inform ye. :D
siyesly, rindu sgt2.
k, tke cre.