Saturday, May 12, 2012

Berkenaan "Menyedari Prestasi Sendiri?"

Bismillahirrahmanirrahim,

"Satu persoalan yang perlu kita bertanya kepada diri kita. Adakah kita ini layak digelar sebagai seorang da’ie? Persoalan ini penting kerana jika kita melihat realiti amal dakwah di kalangan generasi Harakah Islamiah menghadapi sindrom kegersangan dan ketepuan amal dakwah. Hilang identiti dakwah dan operasi dakwah yang praktis kepada sasaran dakwah. Hilang zatiah ad-daiyyah yang menjadi perangsang dan inspirasi amal bagi menggerak dan menjana amal dakwah..."http://www.ismaweb.net/v4/2012/05/menyedari-prestasi-dakwah-kita/ 

Merujuk link web di atas.

Saya dengan ini mengisytiharkan bahawa saya memerlukan segenap tenaga dan ketenangan untuk menghabiskan tulisan tersebut. Saya juga mengaku telah berhenti membaca tulisan tersebut (sebelum menyambung semula setelah beberapa ketika) kerana jantung yang telah berlubang-lubang akibat ditembak.

Saya juga mengakui bahawa susahnya untuk menongkah arus semasa. Tak mudah untuk cakna isu semasa dan dalam masa yang sama, masih kekal fokus dengan misi dan agenda sendiri.

Maka saya menjemput mereka yang berkenaan untuk turut bermuhasabah dan terus atur langkah. Jangan jadi macam saya yang tersandar resah agak lama juga!

Terutama adik Gombak Disember saya. =)

Selamat exam Gen 7!

No comments :