Monday, May 19, 2014

Secawan kopi putih: 190514



1. ODOJ: cara efektif untuk berlumba-lumba mengekalkan momentum tilawah. Saya sudah menyertai group 1519. Moga mampu untuk terus istiqamah. Setakat ini saya antara orang yang paling lambaaaat report. Menariknya kaedah memvisualisasikan ganjaran. Contohnya kumpulan terawal, didoakan dapat menunaikan umrah dan beli rumah. Ganjaran makin rendah apabila semakin lambat. Maka, untuk beberapa hari ini, saya hanya dapat *ayam. Bisa dibikini opor katanya.

2. Blog: Cara efektif untuk menulis tanpa mengharapkan respons orang (setakat ini). Namun, tak sesuai untuk tujuan penyebaran maklumat. Saya benar-benar semakin fed up dengan post merepek-repek di FB. Begitulah realiti masyarakat setiap hari. Kalau tidak ditutup Allah aib kita semua, mungkin berperang sajalah manusia di muka bumi ini.

3. Kelas Quran: Bermula malam ini 11-1 am waktu Malaysia setelah sebulan bercuti. Merindui perasaan bersungguh mencapai target hafazan.

4. Isu paranoid ISMA: Kemukakan hujah dan alasan. ISMA mengemukakan dalil-dalil kedaulatan Islam terancam, yang tidak bersetuju sila kemukakan dalil-dalil yang Islam di Malaysia selamat, kukuh dan tak terusik. Selamat berfikir. Sama ada ISMA paranoid atau yang tidak bersetuju itu tidak sensitif.


KEEP CALM & FOCUS!

No comments :