Tuesday, April 16, 2013

50 dengan 5

Esok, jika Allah izin, saya akan menjejak GAZA. Tetapi malam ini hati saya rawan memikirkan taqsir-taqsir lepas. Saya ada impian melangit tetapi kaki masih terikat dengan yang lepas-lepas. Untuk diri saya yang terjentik dengn tulisan:

1. Kesalahan adalah apabila kita buat salah atas apa yng kita tahu. Adapun jika masih belajar, kita  TIDAK bersalah.
2. 5 tahun bersama dakwah, ada orang sudah boleh berlari, ada pula yng masih meniarap. Saya tidak berharap menjadi pelari pecut, cuma saya harap tidak duduk berteleku menongkat dagu.
3. 5 tahun bersama dakwah, jangan malu mengaku salah, jangan malu mencipta langkah.
4. Saat keggalan bermula apabila datang putus-asa dan rasa cukup apa yang ada.

Hidup ini penuh harapan, jangan rosakkan 50 tahun dengan tatihan 5 tahun!

No comments :