Friday, May 28, 2010

Untuk diriku







Tuhan


Kubisikkan kerinduan


Keinsafan 


Pengharapan 



Kusembahkan pengorbanan 


Membuktikan kecintaan 





Ujian kepahitan 


Di dalam perjuangan


Padanya ada kemanisan 


Ketenangan dan kebahagiaan


Padanya syurga idaman 





Munajatku dalam syahdu 


Merindui Maghfirah-Mu 


Mardhiah-Mu dalam restu 


Harapan tulusnya hatiku 





Kurindukan pimpinan-Mu 


Keagungan-Mu dalam doaku 


Kebesaran pada Qudrat-Mu 


Ia membina ruhaniku 





Tuhan 


Kubisikkan kerinduan 


Keinsafan 


Pengharapan 





Tuhan 


Kusembahkan pengorbanan 


Membuktikan kecintaan



Munajat
Nada Murni


Saya tak ingat bila kali pertama saya mendengar lagu ini. Mungkin sebelum saya sekolah rendah? Saya tak ingat juga berapa kali sudah saya dengar lagu ini tetapi setiap kali itu ada perasaan istimewa yang datang. Kamu rasa?

4 comments :

Penggemar Biskut Bijan said...

sama! rindu sgt akan perasaan itu. rindu kamu jua! moga dlm rahmatNya selalu insyaAllah. :)

Puteri said...

Tikah, doakan aku k? Miss you too. Really i do. Doalah, i feel bad when i write and talk without action, argh~

Penggemar Biskut Bijan said...

same here, padahal diri nih dah cukup jelas betapa Allah tidak menyukai orang tidak mengerjakan apa yang mereka katakan.

mira, insyaAllah aku akan sentiasa doakan selagi nyawa masih tidak diambilNya. doakan aku jgk, ye? :)

ok, jom janji, kalu sape tlupa dan alpa, kena denda! hehhe amcam?

Puteri said...

set! hehe..janji ke syurga..amiin