Wednesday, June 25, 2014

My Ramadhan: May be the last!




Salamalaik.

Saya nak share something yang SANGAT BEST saya kira for our Ramadhan booster.

http://ramadanbattleplan.com/ultimate-ramadan-planner/

Ini link untuk Halilify Ramadhan Planner. Download it for free! Ia adalah planner yang boleh bantu kita untuk rancang Ramadhan TERBAIK dalam hidup kita. Terbahagi kepada lima:

1. Towards Ramadhan
2. First 10 days
3. Second 10 days
4. Laylatul Qadr BATTLE PLAN
5. Syawal


Ini ada beberapa notes yang menarik perhatian saya.

Towards Ramadhan

1. Mind your media intake --> CHOOSE if you ever need
2. Don't lose sight of today --> PLAN!
3. Get rid of interference --> Ask yourself what are they?
4. Doa' list --> The best time to ASK!
5. Iftar fund
6. If you need to shop make it BEFORE Ramadhan
7. Cleaning!!!
8. Lectures list/ Halaqah list

And from me

9. KEEP HYDRATED AND FIT


Buat yang terbaik untuk Ramadhan kali ini. It may be our last!


p/s:

Kita mungkin ada banyak benda nak fikir. Ada masalah, beban tugas. Tapi, jangan jadikan itu alasan untuk kita abaikan kedatangan Ramadhan like we did last time. Be rational and enjoy the sparks of Ramadhan which is full of blessed. Spread the barakah! 

Doakan test kereta saya lepas untuk kesekian kalinya...amiin. Sahaja aku ambil test kereta kerana Allah untuk memanfaatkan diri untuk ummah!

No comments :