Monday, March 14, 2016

Hang on!


Bismillahirrahmanirrahim.

Rindu. Sejujurnya saya rindu dengan penulisan dan tulisan. Mungkin sedikit memberontak dengan tekanan kesibukan, kepenatan saya menolak untuk membaca selain daripada bahan medikal. Mungkin bahan medikal yang saya baca sekarang dalam tempoh1 tahun 8 bulan ini, lebih signifikan lagi daripadaapa yang saya telaah selama 6 tahun setengah. Graf bacaan isu-isu luar, bahan fikrah jatuh menjunam.

You are what you read. 

Dan saya pun berubah menjadi orang lain.

Saya tidak mampu menulis lagi seperti dulu. Saya harap untuk sementara waktu sahaja.

Banyak lagi sisi perubahan diri yang lain.

Saya semacam tidak mampu buat apa-apa melainkan berdoa agar Allah teguhkan kaki saya senantiasa di jalanNya. Menggigit akar sekalipun saya akan cuba walau jasad di tolak arus deras-deras.

"Hang on there!" kata orang.


No comments :