Thursday, August 18, 2016

Bagiku Hujan

https://www.google.com/search?q=hujan&safe=active&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiP2di5msvOAhWLQo8KHQzbDQcQ_AUICCgB&biw=1366&bih=630#imgrc=9FcPCUtNFGOlcM%3A


Hujan membasahi bumi
Alam harum selepas bersiram
Bersama dingin bayu membuai hatiku
Ditemani secangkir teh panas
Aku dipagut rindu

Rindu yang dalam buat Kekasih yang tak pernah bertamu di mata
Namun setia menemani
Malah dekat sekali

Hujan adalah limpah kasihNya
Menyirami kegersangan jiwa Sang Perindu
Diiring bersamanya bayu menenangkan

Mengingatkan aku kembali dunia hanya sementara
Riuh-pikuknya hanya drama
Yang bakal berakhir dalam beberapa ketika
Seperti hujan ini yang pasti akan berhenti

Hujan membawa cerita
Memberitahuku adanya sang air yang setia berbakti
Membawa kisah dari seberang sana
Lalu turun berhamburan di seberang sini
Akan tersejat kembali mengulang pembaktian

Dalam indah irama hujan yang menenangkan
Aku mengumpul kekuatan
Meyakini apa yang telah termaktub
Meyakini cinta yang telah tersemai
Untuk aku teruskan langkahan
Meski dalam hujan
Aku terasa damai
Kerana adanya Tuhan

No comments :