Thursday, December 22, 2011

Apabila aku jatuh cinta

terinspirasi~




Sesungguhnya apabila aku jatuh cinta
Tak ingin sekali aku bangkit daripadanya
Biar saja aku terjelopok di tanah
Biar saja aku bermandi selut kerana
Bukankah itu aku?

Cinta yang berat ini kutanggung
Rela aku
Sekalipun duniaku meremuk
Cinta ini tak mungkin ada galang-gantinya

Jika cinta ini adalah mimpi
Tolong jangan kejutkan aku
Jika cinta ini lautan luas
Lemaskanlah aku di dalamnya

Tapi,
Terkadang cinta ini pergi meninggalkan aku
Atau sebetulnya aku yang mengabaikannya
Lalu mata kering tak berair
Aku kehausan

Akhirnya ku rayu dalam diam pada Sang Pencipta pelangi
Warnakan jiwaku dengan cintaMu
Yang Mengalirkan Nil
Basahkan aku dengan kasihMu
Kembalikanlah hati yang penuh cinta
Atau
Kau gantikan sahaja dengan sekeping hati baru yang suci
daripada syurga
 agar dia kembali ke sana untuk bertemuMu


~it's not a masterpiece, it just a piece me

No comments :