Friday, December 18, 2009

Lari 100m di Stadium Kepala Batas


Al-kisahnya, telah berlangsung satu pertandingan lumba lari 100m. Cikgu Mala menyuruh aku merakamkan suasana hari itu, dalam karangan tidak kurang daripada 120 patah perkataan. Aku pun pergi ke Stadium Chantek Kepala Batas berhampiran Dewan Millenium (tempat aku berakon sebagai pokok ketika pertandingan Puisidra yang lalu~tak suka!). Hari itu begitu gamat sekali. Aku duduk dan melihat pemandangan yang aneh di garisan permulaan sambil menangkap perbualan antara Pakcik Ysub dan Makcik Ydob... Inilah antaranya





Peserta pertama








Tidak fit malah berpenyakit kronik. Perlu melalui proses penyembuhan yang intensif. Perlukan lebih banyak latihan. Malangnya dia perasan bagus! Tak mahu langsung minta atau terima bantuan. Jangan bimbang, aku bukan suu zhon. Dia sendiri yang mengatakan begitu. Paramedik bimbang dia akan jatuh pengsan di pertengahan track. Juri bimbang dia tak sampai-sampai ke garisan penamat sebelum dia dan pertandingan ditamatkan.


Peserta Kedua








Fit tetapi malas. Kalau tak mula lari, bila pula sampainya? Ada shortcut ke?



Peserta Ketiga








Tidak fit tetapi sudah beberapa kali ke pusat latihan sukan. Sudah tiga bulan menjalani diet rendah kolestrol. Sudah sebulan lebih berlari setiap hari di Stadium Kepala Batas. Kadang-kadang ada juga miss latihan. Namun, surat penyesalan telah dihantar.


Peserta Keempat








Fit. Rajin berlatih. Ada style juga. Aku dah daftar masuk FC dia...



Kenapa empat sahaja? Sebab tangan dah lenguh menulis. Tambahan pula, aku nak mendapatkan air kelapa sejuk satu, sebelum pistol perlepasan ditembak . Oh, sebelum itu! Adakah antara kamu yang membaca ini, telah menjadi salah seorang daripada mereka? Kalau kamu orang yang keempat itu, nanti kita atur temu janji boleh? Teringin nak tahu rahsia kamu dan...dan...dan...kawan-kawan aku dan aku (lebih-lebih lagi) nak autograph boleh?


p/s: Dalam perjalanan menuju ke Pakcik Ria Kepala untuk air kelapa muda yang menyegarkan itu aku tiba-tiba terfikir. Kenapa aku duduk menonton saja? Nak juga piala-piala dan bejana emas hadiah pertandingan. Hehe!

7 comments :

sarah said...

macam mane kalau dah berlari dan ingin mengajak orang lain berlari bersama kite.walaupun orang lain itu sedang berlari tapi di track yang berlaianan..ke takyah ajak sebab die dah yakin dgn track die dan kite yakin ngan track kite..heee.

saje nak bagi ko pikir banyak2 sampai pening kepale..:)

Puteri said...

lari je lah ditempat yang kamu yakin akhirnya sampai juga ke garisan penamat yang ada reben merah tu...hadiah tu banyak. penganjur maha kaya. sapa sampai ke penamat dgn cemerlang dia dapat hadiah yang cemerlang! heh..pandai kau saro..bila nk dtg nada ni?

Umairah. said...

salam.hehe. sokong dgn mira. btul gak tuh. penganjur maha kaya. kalau tak sampai track, sungguh2 nak menang, insyaALLAH..penganjur yang Maha Kaya tadi tuh, bagi gak hadiah. yang penting, track yang betul la walaupun trainer lain2.. heh.. [btul ke ape aku cakap nieh? errr..]

salam rindu mira dr bumi Gombak! Gombak slalu saja kata, "aku rindu mira la.. bila dia nak jenguk sini agaknya? tempat kedua dia nieh..eheh.."

Puteri said...

hurm...inilah manusia kan? memandang dengan mata yang berbeza. InsyaAllah kalau dasarnya kerana Allah, titik pertemuan sentiasa ada.

Bila nk ke gombak nih? mungkin lepas umy dtg sini....hehh

Anonymous said...

microsoft money 2005 download crack
mcafee virusscan professional 8.0 crack
norton internet security professional crack
virtualcd crack
need for speed hot persuit 2 crack




evilinside warez
crack win rar 3.42
apple logic pro 7 serial crack
tvtool crack
ip2location warez
dragon naturally speaking download warez
doom 3 resurrection of evil keygen
office 2000 professional key warez
commandos 2 men of courage crack
adobe creative keygen suite
visualware crack
street legal redline crack
half life 2 collectors edition crack
microsoft project standard 2003 trial crack
inbox to go crack
crack internet download manager 4.03.5
armies of exigo cd key crack
midi2wave crack
prince of persia crack no cd
don t smoke crack

sarah said...

insya allah aku datang nada..
suatu hari nanti..
time ko masak ayam masak merah..


memang penganjur maha kaya..
tapi kadang2 kite perlu untuk bersama di track yang sama supaya proses kemenangan dapat dipercepatkan...:)

Penggemar Biskut Bijan said...

sangat simbolik and yet very interesting way of viewing it~! :)
moga dgn keadilan penganjur, stp peserta diberi ganjaran setimpal dgn usaha..kan? :)