Thursday, February 1, 2018

Kasih Allah

Saya tahu kasih sayang Allah Maha Luas.

Saya terasa terdidik dengan cara yang berbeza kali ini.

Luka, yang membuahkan rasa syukur. Seorang demi seorang kekasih hati hadir mengoyak senyum. Kelukaan itu mengajar saya untuk lebih ikhlas dan memberi lebih banyak.
Kelukaan itu mengajar saya untuk sabar.
Kelukaan itu mengajar yang air mata adalah rahmat Allah dan tidak selalu berakhir dengan kebencian.

Menerima seadanya dan terus mengorak langkah.
Sekali tersadung tak bermakna tersungkur selamanya.
Saya memilih untuk yakin pada yang mencipta takdir.

I hope when the time comes, either leaving or staying, there is no room for regret.

Jom kita pergi sekejap...

2 comments :

mdhafizhamin said...

Everyone hve been chosen to choose :).. Its not if your happy, its good for you. And not exactly if you feel down or sad because of the outcoming, its bad for you.. Everything have been settled by Allah Swt.

-By anonymous from same hosp.
*sorry for my english yg 'hambur'☺

Puteri said...

Thanks for the comment. Yup, we plan, and Allah also plan. Definitely HIs plan is greater. Keep praying!