Monday, October 9, 2017

Bangkit

Bismillahirahmanirrahim

Sekian lamanya saya tidak menulis.
Kota Belud



Hidup menjanjikan satu misteri. Perjalanan saya ke Mesir, bumi tarbiyah diteruskan ke Kota Kinabalu. Mula berkerja, mengenal erti pahit maung berpijak pada realiti yang kasar. Dibeban dengan tanggung jawab yang besar. Akhirnya fasa housemanship berakhir.

Kini, kehidupan menyaksikan nafas baru saya di bumi Kota Belud. Setelah 8 bulan menjadi MO di Jabatan Bius dan Rawatan Rapi, saya menjejak hospital daerah dengan cabarannya tersendiri.

Saat ini, saya baru melaporkan diri selama seminggu. Terlalu banyak yang perlu dipelajari.

Coretan ini semata pesanan buat diri:

1. Cipta rutin baru
Terlalu banyak yang diabaikan sepanjang 3 tahun yang lalu. Mujur Allah masih memanjangkan usia. Terasa nikmat kasihNya.
Kembalilah menghafaz kalam Allah yang pernah menjadi impian hidup matimu.
Kembalilah menyantuni jiwamu dan manusia sekeliling.

2. Ajar hati untuk positif dan optimis (just like you used to be)

3. Doa
Panjatlah doa dan rintih yang tak pernah putus.

Kembalilah percaya pada mantra, "Bersama, Terasing rasanya sama...selagi Allah ada"

ps: tidak perlu berbahasa-bahasi dengan diri sendiri. tiada yang mustahil dengan adanya Allah

No comments :