Wednesday, October 14, 2015

Langkah Muharamku

Terapi.

Apabila dalam kesukaran dan keputus-asaan saya gemar kembali meneliti tulisan-tulisan lama. 

"Oh ini rahmat-rahmat yang telah pun Allah kirimkan."

Kembali diseru untuk sentiasa yakin dan bersyukur dengan kasihNya. Begitu jugalah hari ini. Saat saya sangat memerlukan kekuatan. tiada lain saya harapkan melainkan bantuan kasihNya.

Tiada yang mampu membukakan jalan melainkanNya.
Tiada yang mampu meringankan yang berat melainkanNya.
Tiada yang mampu menegraskan yang lembut melainkanNya.

Saya sangat sedar akan kesederhanaan diri, cukup sedar akan pertolongan-pertolonganNya disepanjang perjalanan saya, Saya tak mampu membayangkan kehidupan saya tanpa pergantungan kepadaNya.

ولا تكلنا الى أنفسنا طرفة عين ولا أقلّ من ذلك
Jangan dibiarkan kami bertawakal pada diri kami dalam sekelipan mata sekalipun kurang daripadanya

Ya Allah
Ya Allah

Izinkanlah, mudahkanlah perjalananku...

Busyro 
1 Muharam
4.20pm

No comments :