Wednesday, March 24, 2010

Aku berlari




Aku berlari dan berlari

Selang-selang azan aku masih berlari
Tercungap-cungap aku menyahut seruan azan
Aku masih berlari
Sedang jantung berdegup kencang
Mungkin latihan masih kurang
Hingga cepat benar lelah datang
Ada kala aku terfikir untuk duduk
Hanya duduk dan melihat
Kerana datang hitam mengacau fikiran
Tapi aku tak sanggup menghentikan larian
Ada laba di hadapan
Percuma
Aku mungkin boleh berkompromi untuk sekadar berlari-lari anak
Tetapi tidak untuk behenti
Oh tidak!
Aku perlahankan larian yang sedia perlahan
Mengatur strategi
Tidak kisah kalau aku bukan Center
Atau Goal Shooter
Aku bersedia untuk menjadi Wing Attack…
Walau hanya dari sisi
Jaring gol jelas di mata
Aku bukan sekadar penyokong..
Amiin

~JOM KE CSD!

4 comments :

[amiza a.malik] said...

terbaek!!all d best dear

anisahshamilah said...

cemburu yg amat...
ingin sama berlari...
namun apakan daya, balapan hanya untuk lelaki.....

all da best gak akak!!
:D

sakinah said...

huhu
mendalam betul maksud poem ni

All the best~

Puteri said...

jazakunnallah... contented but eager for more. wahai kawan-kawan yang terbaek, yang terbaek sahaja yang akan berada di syurga yang terbaek...jom jadi yang terbaek..

~contented but eaaaaaager for more.